Drei Suiten op. 192 mittelThree suites for string quartet, op. 192

Suite in ancient style, op. 192 No. 1 (quartet No. 6)
The fair maid of the mill, op. 192 No. 2 (quartet No. 7)
Suite in Canon-form, op. 192 No. 3 (quartet No. 8)


Drei Suiten für Streichquartett, op. 192

Suite in älterer Form, op. 192 Nr. 1 (Quartett Nr. 6)
Die schöne Müllerin, op. 192 Nr. 2 (Quartett Nr. 7)
Suite in Kanonform, op. 192 Nr. 3 (Quartett Nr. 8)


On the market for more than 20 years. Now available again in a revised layout.


Seit mehr als 20 Jahren auf dem Markt. Jetzt wieder erhältlich in überarbeitetem layout.


... from the preface of the new edition (Matthias Wiegandt):
Raff’s real ability rests in his amalgamation of constructive and traditional factors. On the one hand his efforts come through in occupying the listener’s attention with coloration of materials, formal feints and contrapuntally consolidated series of events; on the other hand, he did not want to tax the ear of the middle class. Raff was not of a philosophical bent:  idealistic messages are excluded and proven formal models are sufficient for his range of activity. In his orchestral works he emancipates tone colour from structural implication His chamber music oscillates among the most diverse stylistic ranges. Here he’ll spin out a cello melody for over a dozen measures, until all its potential has streamed forth; elsewhere he will let forth with maudlin sounds of the salon when the sophisticated listener expects an attitude of serious chamber music making.


... aus dem Vorwort der Neuausgabe (Matthias Wiegandt):
Raffs eigentliches Vermögen besteht in der Verquickung konstruktiver und volkstümlicher Faktoren. Auf der einen Seite dringt sein Bemühen durch, den Hörer mit Umfärbungen des Materials, formalen Finten und kontrapunktisch verdichteter Ereignisfolge zu beschäftigen; auf der anderen soll das bürgerliche Ohr nicht überfordert werden. Raff ist kein philosophischer Kopf; idealistische Botschaften bleiben aus, und die erprobten Formmodelle genügen ihm als Spielraum. In seinen Orchesterwerken emanzipiert er die Klangfarbe von der strukturellen Zeichnung. Die Kammermusik oszilliert zwischen unterschiedlichsten Stilhöhen. Hier spinnt er eine Cellomelodie zwei Dutzend Takte lang aus, bis sie ihr Melos ganz verströmt hat; dort schlägt er vergnüglich larmoyante Salontöne an, wo der puristische Hörer den kammermusikalischen Ernstfall erwartet.


0110-1921 / 0110-1922 / 0110-1923 score and parts
0110-1921a / 0110-1922a/ 0110-19230a score, hardcover
0110-1921b / 0110-1922b/ 0110-19230b parts, in folder

for prices and availability, see here

score and parts are also available in our PDF store

for more information on quartet No. 8 click here